Inte kul när djuren blir sjuk

I fredags var jag till veterinären med Sally för att jag märkte att hennes knä hoppa ur led ibland. Det visade sig att hon har patella och måste opereras. Alltså blir det ingen avelshund av henne. Jag tycker såklart det är jätte trist eftersom hon är så fin och både jag och Maria skulle ta valpar på henne. 
Tur att det finns så duktiga veterinärer som kan fixa till felet, så att hon blir helt återställd och får fina knän. 
 
Idag var Ebba med rolle till veterinären. Han har tidigare haft problem med blåsljud i hjärtat, som han fick 2010. Idag for hon till vet. för att han har börjat hosta mycket och är inte riktigt pigg. Och efter röntgen och undersökningar fick hon reda på att det läker ut blod från hjärtat som gör att han får vätska i lungorna. Nu måste han äta hjärtmedicin, han får inte motioneras eller utsättas för stress, för då kan han svimma och dö på direkten. 
Oj det skär i mitt lilla hjärta att se min lillasyster vara så ledsen och jag inte kan säga att det blir bra, för det här blir tyvärr inte bra.  Självklart är jag också jätteledsen för det är så tråkigt att veta att Rolle inte kommer bli frisk igen och vi vet inte hur lång tid han har kvar att leva, finafina Rolle. 
Jag undrar verkligen vad vi gjort för att förtjäna detta. Usch, livet är så orättvist, önskar att jag vaknar upp imorgon och inser att det här egentligen bara en mardröm. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback